Імідж журналіста і професійний успіх

http://jerait.com

Про формування іміджу журналіста для популяризації серед читачів/глядачів/користувачів говорили сьогодні на тренінгу за участю журналістів-переселенців та місцевих медійників у Запорізькому Центрі журналістської солідарності.

Обговорювали складові іміджу особистості журналіста, до яких входить і зовнішність, і створене людиною штучне середовище існування, і вербальний імідж – усне та письмове мовлення, який, у свою чергу  – передбачає два компоненти – звуковий (свобода створення звуків, дикція, діапазон інтонацій) і мовленнєвий (словниковий запас, логічність і аргументованість мовлення, і кінетичний імідж (жести, рухи, міміка). Володіння цими напрямками особливо важливо для радіо та тележурналістів.

Разом з спікерами журналісти детально розбиралися, що таке ментальний  імідж, оскільки він передбачає світоглядні й морально-етичні установки особи, притаманні їй соціальні стереотипи. Для журналістів тут важливий  комунікативний компонент, а саме - бажання та вміння спілкуватися, знання норм етикету та володіння ними і оральний компонент – (що людина про себе говорить, і що вона реально робить). Відзначали також, що важливо пам’ятати: суспільство отримує інформацію про журналіста не тільки від нього самого, як носія іміджу, а й із ЗМІ та інших джерел, а також від його оточення  – так званий фоновий імідж. 

- Чому ми з вами, колеги, так детально говоримо про імідж? Та тому, що в інформаційному суспільстві імідж стає найефективнішою формою свідомої чи позасвідомої передачі і сприйняття інформації про найрізноманітніші об’єкти: осіб і колективи, товари й компанії, що спрощує та – при правильному застосуванні – гармонізує сферу соціальної комунікації. А це наша з вами царина, шановні колеги-журналісти, бо ми з вами і є соціальними комунікаторами, - зазначила одна із спікерів заходу, член Міжнародної гільдії іміджмейкерів, досвідчений журналіст Валентина Манжура. - Створити імідж - це мистецтво управляти враженнями. А правильно вибраний імідж слугує запорукою успіху як особистого, так і професійного, - підкреслила вона. 

В теоретичній частині тренінгу його учасники також обговорили критеріями визначення іміджу у сфері журналістики. Зокрема. Ними можуть бути: рівень успішності (як фінансової успішності, так і професійної затребуваності); рівень довіри з боку соціуму; місце в «журналістській ієрархії»; рівень публічності й відкритості; харизматичність, чіткість і виразність образу; сталість/змінюваність образу; рівень об’єктивності/суб’єктивності; наявність і категоричність подання власної думки; універсальність чи вузька спеціалізація; відносини із владою (провладність/опозиційність) тощо.

В практичній частині тренінгу спікерами виступили журналістка з Мелітополя, головний редактор сайту RIA-M.TV Світлана Залізецька. Вона поділилася досвідом формування іміджу. 

- Для журналіста це дійсно важливо. Адже імідж забезпечує разом з іншими чинниками сталий професійний успіх. Коли тебе знають і впізнають – ти зможеш швидше одержати будь-яку інформацію, домовитися про зустріч, тощо. Одним словом, можеш працювати більш ефективно і цікаво. Завжди матимеш факти для матеріалів, - підкреслила Світлана Залізецька. -  Водночас треба пам'ятати про оборотну сторону медалі. Гарний імідж, популярність передбачають велику відповідальність журналіста за кожен матеріал, за кожне слово. Якщо її не буде, позитивний імідж дуже  швидко перетвориться на негативний. А імідж це одна з цеглин, з яких складається репутація журналіста, - відзначила Світлана Залізецька. 

Запорізький журналіст, громадський діяч і волонтер Віталій Семенюк більш детально зупинився на етичних проблемах іміджу, поділився своїми думками з цього приводу.

Досвідом роботи по формуванню іміджу і практичному використанню власної популярності для виконання професійних обов’язків поділилися журналісти-переселенці  Вікторія Горбатко з  Бердянська, Іван Кушніренко з Гуляйполя, Тамара Курочкіна з Оріхова, співкоординатор Центру журналістської солідарності, голова Запорізької обласної організації НСЖУ заслужений журналіст України Наталія Кузьменко. 

За одностайною думкою всіх учасників тренінг вийшов цікавим і корисним. Було багато нової інформації, цікавих думок і пропозицій. Було і єдине спільне побажання: скоріше б перемога, щоб повернутися додому, почати працювати і використовувати набуті знання на практиці.

Валентина Бистрова, фото Дар’ї Зирянової

http://jerait.com