“Слуга Народу” і місцеві партії - основні замовники політичної джинси

http://jerait.com

Основними замовниками політичної джинси в онлайн-медіа 20 регіонів України стали місцеві партії та Зе!Команда/Слуга народа. Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведене у жовтні цього року, в період передвиборчої кампанії до місцевих виборів.

На регіональні партії припало 26% від загальної кількості позитивних матеріалів з ознаками політичного замовлення та неналежно маркованої агітації. На другому місці - Зе!Команда/Слуга народа (20,5%). Третє місце за рівнем джинси посіла партія “За майбутнє” (11,5%).

ОПЗЖ належить 8% згадок від загальної кількості джинси в позитивному ракурсі та неналежно маркованій ацітації. 7% і 5% відповідно припало на Батьківщину і Європейську Солідарність, 1% згадок - на Радикальну партію. Інші партії  згадувались у 21% позитивної джинси та неналежно маркованій рекламі. 

Як показало дослідження, кожен п'ятий матеріал із ознаками замовності (19% від загальної кількості джинси) містив контрагітацію або чорний піар проти кандидатів/партій на місцевих виборах. Контрагітаційні матеріали публікували проти політиків місцевого рівня (40% від загальної кількості таких матеріалів), органів державної влади (35%), партій та їх осередків (12%), політиків загальноукраїнського рівня (6%), органів місцевої влади (3%), іншого (4%).  Найбільше контрагітаційних матеріалів було зафіксовано в онлайн-медіа Дніпра (52% від загальної кількості матеріалів із ознаками замовності в регіоні).

За даними результатів моніторинга, найчастіше замовниками джинси в онлайн-медіа виступали політичні партії, включаючи осередки (40% від загальної кількості джинси), на другому місці - політики місцевого рівня (37%). Позитивні замовні матеріали про органи місцевої влади склали 14% публікацій, про органи  державної влади - 4,6% публікацій, про політиків загальноукраїнського рівня - 4%, інших - 0,4% від загальної кількості джинси в новинах 20 регіонів України.

У межах дослідження було проаналізовано 15982 новини в онлайн-медіа, із них 656 матеріалів із ознаками замовності, 188 матеріалів із неналежним маркуванням, 522 згадки про політичні партії в позитивній джинсі і неналежно маркованій агітації з 5 по 7 жовтня 2020 року в 200 регіональних онлайн-медіа в 20 регіонах України (Вінниця, Волинь, Дніпро, Донецьк (Маріуполь), Житомир, Запоріжжя, Кропивницький, Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Рівне, Суми, Тернопіль, Ужгород, Харків, Херсон, Хмельницький, Черкаси,  Чернігів). Виявлено 107 фейків/маніпуляцій в матеріалах із ознаками замовності та в матеріалах із неналежним маркуванням  До моніторингу потрапили виключно новини з новинної стрічки інтернет-ЗМІ: статті, журналістські розслідування, аналітика, блоги, авторські колонки, анонси тощо не аналізуватися.

Моніторинг проводили у таких запорізьких ЗМІ: РИА-Мелитополь, Мелитопольские вести, Индустриалка, Забор, Акцент, Перший Запорізький, Актуально, Голос, IPNews, ПроБердянськ).

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews Network.

http://jerait.com