Перереєстрація друкованих ЗМІ: чи є раціональними вимоги ПАТ «Укрпошта»?

http://jerait.com

Наприкінці липня друковані засоби масової інформації області отримали від ПАТ «Укрпошта» листи-повідомлення, суть яких зводилась до однієї тези: «Якщо хочете укладення договору на передплату вашого видання на 2018 рік, то перереєструйтесь у Державному реєстрі видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції».

З огляду на те, що в березні Кабінет Міністрів України своєю Постановою № 135 затвердив Порядок ведення даного реєстру, вимога «поштарів» видається цілком логічною. Тим не менш газетярі від того зовсім не в захваті.

Постанова № 135 не містить у собі винятків для друкованих засобів масової інформації, відповідно звертатись до Держкомтелерадіо для внесення своїх даних до реєстру все ж доведеться. Тим паче, що для додаткових консультацій комітет телебачення і радіомовлення навіть виділив окремого спеціаліста — Зеленіну Ірину Юріївну, до якої можна звернутись за телефоном (044) 279-51-56.

Результатом валу критики від журналістів-газетярів стала зустріч першого заступника Держкомтелерадіо Богдана Червака, голови НСЖУ Сергія Томіленка і представників ПАТ «Укрпошта». Під час бесіди було досягнуто попередньої домовленості про те, що при укладенні договорів на передплату ЗМІ, які вже подали заяви на реєстрацію, однак ще не отримали свідоцтва, можуть підтвердити факт звернення гарантійним листом за підписом головного редактора.

Цікаво однак, що позиція НСЖУ, Держкомтелерадіо та навіть ПАТ «Укрпошта», задекларована в листах, направлених до редакцій, не відповідає вимогам, які «поштарі» оприлюднили як обов’язкові для формування «Каталогу видань України «Преса поштою» на 2018 рік.

Усього на офіційному сайті ПАТ «Укрпошти» таких вимог 14:

1. гарантійний лист;

2. копія платіжного доручення про перерахування коштів на р/р ПАТ «Укрпошта»;

3. копія свідоцтва про державну реєстрацію видання (належним чином посвідчена);

4. паспорт видання;

5. копія договору (або довіреності) на 2018 рік на право укладення договорів;

6. копія довіреності або іншого документа, що підтверджує повноваження особи, яка діє від імені сторони за Договором (підписує Договір), зокрема для керівників, які діють без довіреності на підставі Статуту, — копія протоколу про призначення на посаду або інший підтвердний документ про призначення;

7. копія довідки Держкомстату України або Головного міжрегіонального управління статистики про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій або фізичних осіб-підприємців;

8. витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;

9. відомості платників податків;

10. копія дозволу, ліцензії, іншого дозвільного документа на право здійснення відповідного виду діяльності;

11. копія статуту або іншого установчого документа;

12.фізичні особи-підприємці додатково надають:

• копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера);

• копія заповнених 1–6-ї, 11–16-ї сторінок паспорта фізичної особи та особи, уповноваженої підписувати Договір; зразок видання;

13. лист щодо надання інформації для участі в тендерах.

Проаналізувавши увесь перелік документів, неважко помітити, що ні про свідоцтво про внесення суб’єкта видавничої справи до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції, ні про його копію тут не йдеться.

Юрист Максим Юрчишин каже: «Цілком очевидно, що ні свідоцтво про внесення до Держреєстру, ні витяг з нього не можна прирівняти до свідоцтва про державну реєстрацію видання, а також дозволу, ліцензії чи дозвільного документа, про який ідеться у вимогах ПАТ “Укрпошта”. З огляду на це, доволі дивним видається апелювання представників даної структури саме до Закону України “Про видавничу справу” та Постанову Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року за № 135 “Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції”».

Звісно, реєстрацію друкованих ЗМІ це не відміняє, однак дозволяє з іншого боку поглянути на проблему взаємодії «поштарів» та газетярів. Адже уся ця кампанії з листами-вимогами, круглі столи за участі НСЖУ та Держкомтелерадіо схожі не на бажання працювати в рамках Закону, а на намагання тиснути на друковані видання.

По матеріалу сайту “Златопіль

http://jerait.com